repurpose project

stap 0 van het repurpose project: begrippen 

We begonnen met een filmpje bekijken, daarin werden verschillende begrippen uitgelegd. Ondertussen moesten we de betekenis van 4 begrippen opschrijven op een blaadje. Dit is wat ik had opgeschreven:

Grondstoffen: stoffen uit de natuur die worden gebruikt om voorwerpen mee te maken

circulaire economie: economie waar oude producten opnieuw worden gebruikt.

R-ladder: een denkbeeldige ladder met de stappen die nodig zijn voor een circulaire economie.

repurpose: het gebruiken van een oude product door onderdelen ervan een nieuwe functie te geven in een ander product.

stap 1 van het repurpose project: onderzoeken op internet

Het idee dat ik heb gekozen is het project van https://repurpose.nl/ . Ik vind dit het beste idee omdat het gelijk een groot verschil maakt. Ze doen het niet met iets kleins maar met hele gebouwen. Dit is dan voor mee een van de meest effectieve projecten die ik op internet heb kunnen vinden. Dit bedrijf sloopt en herbouwd huizen met onderdelen van het oude huis, dus dat bespaart heel veel materialen die anders weggegooid zouden worden.

stap 2 van het repurpose project: thinkertool

Bij deze stap hebben we heel veel verschillende proefjes gedaan bij een binnenband van een fiets. We hebben bijvoorbeeld erin gesneden, geknipt, geprikt, genaaid en nog veel meer. bij elk proefje hebben we een werkblad ingevuld en daarop schreven we hoe we het proefje hadden gedaan hoe het ging en we moesten het een cijfer geven. op het einde moesten we het op volgorde leggen van welk proefje het hoogste cijfer had (dus het meest bruikbaar), die lag boven, en het proefje met het laagste cijfer (het minst bruikbaar) onderin.


stap 3 van het repurpose project: schetsopdrachten + repurpose idee

Dit was de laatste les van dit korte project, en we begonnen met een leeg a3 papier dat we moesten vouwen in 6 vakjes, en toen deden we "creatief WASSEN". Elk letter van het woord wassen moest je in een apart vakje schrijven. Met je team koos je 1 voertuig, wij hadden gekozen voor een boot. Dan moest je in elk vakje die boot op een andere manier tekenen, per letter stond er op het bord wat voor opdracht er bij hoorde (bijvoorbeeld teken je voertuig in de lucht of in het water). toen we klaar waren met creatief wassen, kregen we 4 blaadjes met elk een omgeving (bijvoorbeeld eetkamer, slaapkamer, werkkamer etc.) en dan moest je ideeën bedenken waar je een binnenband voor zou kunnen gebruiken. Wij hadden bedacht dat je een regenlaars ervan zou kunnen maken, omdat we in de vorige stap erachter waren gekomen dat hij waterdicht is. toen we dat bedacht hadden, moesten we er 4 nieuwe ideeën van maken, ik had het idee om er rubberen bandjes van te maken, waarmee je dingen kan vastbinden. Andere groepsleden hadden weer andere ideeën.


Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin